Ons team

Met een gepassioneerd team zorgen we elke dag voor een fijn en hedendaags leer- en leefklimaat. Ons team bestaat uit (vak)leerkrachten, remedial teachers, onderwijsassistenten, twee intern begeleiders en een directeur.

Wij stellen ons graag aan u voor:
 

 

Richard Verkerk- directeur


Sinds augustus 2024 mag ik de directeur van de Sterrenboogzijn. Ik zie het als grootste en mooiste uitdaging om er als directeur voor te zorgen dat alle medewerkers in de school de rust en de ruimte krijgen om zorg te dragen voor sterk onderwijs. Als team bouwen aan een school waarin alle kinderen zich in de breedste zin van het woord optimaal kunnen ontwikkelen is een fantastische baan!


 

juf Alinda - leerkracht groep 1 en 2b (zeedierengroep)

Vanuit een veilige leeromgeving kunnen kinderen zich goed ontwikkelen. Ik wil graag als leerkracht de kinderen vertrouwen geven in zichzelf, zodat zij een positief zelfbeeld krijgen. Door vertrouwen in de leerkracht en zichzelf te hebben, hoop ik dat de kinderen vol overtuiging hun eigen keuzes durven te maken en hun eigen pad gaan bewandelen.



 

juf Alissa - leerkracht groep 7B

Hoi! Mijn naam is Alissa Linnenbank. Ik ben 30 jaar en ik woon samen met mijn man in Scherpenzeel. 
Sinds 2018 ben ik werkzaam in het onderwijs en ik doe dit met veel plezier! Ik vind het geweldig om leerlingen te zien groeien en ze te helpen hun talenten te ontwikkelen. Ook vind ik het belangrijk dat de leerlingen zich veilig voelen en dat ze weten dat ze altijd bij mij terecht kunnen. Daarnaast wil ik hen een stukje zelfverantwoordelijkheid meegeven, want wanneer leerlingen zelf keuzes kunnen maken (binnen de kaders), wanneer zij zich verantwoordelijk voelen en wanneer zij serieus worden genomen, leren en werken zij met plezier en enthousiasme. 
In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om samen met mijn paard door de bossen te rijden en af en toe een sprongetje te maken. Ook vind ik het gezellig om spelletjes te spelen en leuke dingen te doen met vrienden. 

 

juf Anita - remedial teacher 

Mijn naam is Anita en ik ben werkzaam als Remedial Teachter (RT-er) op De Sterrenboog. Ik begeleid leerlingen met specifieke hulpvragen, die vast dreigen te lopen in hun ontwikkeling. Daarnaast geef ik 1 dag per week Spaanse les. Ik vind het heel belangrijk dat leerlingen succeservaringen opdoen, waardoor hun zelfvertrouwen groeit. Ik hecht veel waarde aan het welzijn van leerlingen. Ik geloof dat leerlingen pas echt tot hun recht kunnen komen, wanneer zij zich veilig en prettig voelen. Dit zijn dan ook mijn speerpunten in het werken met de leerlingen. 
 

juf Bernice - leerkracht groep 4


"Het is leuk om dingen niet te kunnen, want dan kun je iets nieuws leren!"

Deze quote van Omdenken past goed bij het onderwijs, omdat we de kinderen elke dag nieuwe vaard
igheden leren. Als kinderen aan het begin van het leerproces iets moeilijk vinden, werken ze er hard voor om beter te worden. 
Gaandeweg zie je hun zelfvertrouwen vergroten en krijgen ze uiteindelijk een succeservaring.  Het is belangrijk om elk kind uit te dagen op zijn / haar eigen niveau en het kind hier goed in te begeleiden. Het is prachtig om te zien hoe trots kinderen op zichzelf kunnen zijn als ze een doel uiteindelijk hebben behaald!


 

juf Carla - leerkracht groep 3

Mijn naam is Carla van de Bovenkamp. Ik ben 22 jaar oud en woon in Veenendaal. Dit schooljaar ben ik
op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag, juf van groep 3. Elke dag ga ik met veel plezier naar
school. Het leukste aan mijn beroep is dat ik kinderen gedurende een schooljaar zie ontwikkelen en
groeien en hen hierin mag begeleiden. Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor ieder kind en om
een veilige omgeving te creëren waarin kinderen mogen stralen en waarin zij hun talenten mogen
ontdekken.


 

juf Elly - leerkracht groep 1 en 2c (bosdierengroep)

De kern van mijn missie is dat je als kind en ook als mens nooit stopt met ontwikkelen. Er is altijd een gebied waar nog groei mogelijk is. Om goed je koers te weten is het belangrijk om dicht bij jezelf te blijven. En het is belangrijk om zaken los te laten. Soms is dat een proces wat een leerling doormaakt waar je net te veel bovenop zit, soms is dat een proces bij jezelf van de dingen die je tegenhouden in je eigen ontwikkeling. Door loslaten is er ook weer (nieuwe) groei mogelijk!
 
 

juf Fabiënne - Intern Begeleider groep 3 t/m 8 - leerkracht groep 8

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan! 
Dat is mijn motto en de manier waarop ik naar leren en het leven kijk. Met een flinke portie optimisme, positiviteit en enthousiasme, het nieuwe zien als een uitdaging: een nieuw avontuur! 




 

juf Gera - leerkracht groep 1 en 2 

Onderwijs is een kwestie van bruggen bouwen...
Allereerst bouw ik als leerkracht een brug naar ieder kind.  
Elk kind is anders, soms is bouwen makkelijk, soms kost het iets meer tijd. Ieder kind is uniek, en juist dit maakt onderwijs blijvend boeiend. 
En dan bouwen we samen bruggen naar allerlei vakken en gebieden. 
Allesomvattend hierbij is taal en lezen. Álle vakken worden gedragen door taal/lezen/woordenschat, dat is de basis.
Daarom heb ik me gespecialiseerd op het gebied van taal/lezen en maak ik me sterk voor rijke taal in de klas. 
Onderwijs is een kwestie van bruggen bouwen... samen met de kinderen, ouders en collega's! 
 
 

juf Ingrid - leerkracht groep 6 en 5A - vertrouwenspersoon

Met enthousiasme ben ik werkzaam als groepsleerkracht binnen het basisonderwijs.Hierbij vind ik het belangrijk dat elk kind gezien wordt en zich veilig voelt binnen de school. Hier groeien ze van!Het is mooi om te zien hoe kinderen leren om hun eigen keuzes te maken en hun eigen verantwoordelijkheid leren te nemen. Samen werken aan een groep waarin iedereen gezien en zich veilig mag voelen. Ik hoop dan ook weer een steentje bij te kunnen dragen aan het onderwijs binnen De Sterrenboog.

 

juf Jaqueline - vakleerkracht gym

Ik ben Jaqueline en geef met met veel plezier op dinsdag en woensdag gymles aan groep 3 t/m 8 van de Sterrenboog. In mijn lessen bied ik zowel toesteltechniek als spelvaardigheid aan, waarbij ik de kinderen op hun eigen niveau een stapje verder probeer te helpen. Wanneer dit lukt én de kinderen met plezier naar de gymlessen komen, is mijn lesdag geslaagd. 
 
 
 

juf Laura Polman - bouwcoördinator middenbouw

Lieve leerlingen,
JE wandelt niet alleen mijn klas binnen, maar ook mijn hart. Voor een groot deel van de week mag ik voor jou zorgen. Met en van jou leren.
Ik leer elke keer weer opnieuw dat jij niet alleen een niveau en cijfer bent.
Je bent een mens met een eigen uniek talent en eigen gedachten.
JE BENT PRECIES GOED ZO!
Wat heb ik toch  een fijn beroep en mag ik toch zoveel leren, elke dag weer ♥️

 

 

juf Marjon - vrijwilligster

Mijn naam is Marjon en ik was ruim 30 jaar werkzaam in het onderwijs, waarvan meer dan 21 jaar op onze school. Dit schooljaar zet ik mijn werkzaamheden voort als vrijwilligster op dinsdag- en donderdagmorgen. Ik wil graag op deze manier een bijdrage blijven leveren aan de ontwikkeling en de persoonsvorming van de kinderen. Daarbij is het erg belangrijk om te kijken wat bij ieder kind past en er voor te zorgen, dat de relatie met de kinderen en de ouders goed is, wat mede bepalend is voor de resultaten. Ieder kind heeft een eigen aanpak nodig, zowel op cognitief, sociaal en emotioneel gebied. Rust, duidelijkheid en structuur vind ik daarbij erg belangrijk. Het geeft mij veel voldoening en energie om de kinderen te zien groeien in hun ontwikkeling en daarmee goed kunnen functioneren in de samenleving.

 

juf Minke - leerkracht groep 1/2 A  - Intern Begeleider groepen 1 t/m 3 - bouwcoördinator - ICT-er - Rots en Water trainer

'Wees vandaag een aardbei! Zoet van binnen en met een kroontje op.'
Het welbevinden staat voorop in mijn aanpak. Een positieve omgang en zelfcompassie vormen de basis voor een leerrijke ervaring. Mijn focus ligt op een ondersteunend pedagogisch klimaat, zodat iedereen met een voldoening en enthousiasme naar huis gaat, klaar voor de dag voor morgen. 

 

 

juf Moniek - leerkracht groep 3 - sociale remedial teacher - vertrouwenspersoon - Rots en Water trainer

 

Al een aantal jaar sta ik voor de klas. Elke dag ga ik met plezier naar school. Hetzelfde plezier gun ik de kinderen die bij mij in de klas zitten. Elke dag mag een ‘feestje’ worden, waarin het mijn uitdaging is om kinderen te doen laten verwonderen. Verwonderen over wat ze in hun mars hebben. Verwonderen over nieuwe uitdagingen die ze aangaan met hun klasgenoten of met zichzelf. Ik op mijn beurt wil mij ook verwonderen. Dit door het kind te zien zoals hij of zij is en echt te luisteren naar hoe het kind zelf in het leerproces staat. Een gezellige en fijne sfeer in de klas vind ik dan ook van grote waarde. Elke leerling in de groep doet ertoe en mag er zijn. Wanneer ik de kinderen/ouders vraag om mij als juf te typeren komen de woorden humor, positieve stimulans, vertrouwen en erkenning ter sprake. Ik vind het belangrijk om samen met het kind, de ouders en mijn collega leerkrachten goed samen te werken waarbij het kind steeds centraal staat. Het draait immers om de ontwikkeling en het gevoel van de kinderen. Elke keer weer ben ik geraakt door het feit hoe goed kinderen zichzelf kennen en dit kunnen verwoorden. Het vertrouwen hebben in de eigen kracht van het kind, dat is mijn kracht.

 

juf Nicole - leerkracht groep 1/2 a 

Plezier zorgt voor betere prestaties, zo simpel is het. Een dag niet gelachen, is wat mij betreft een dag niet geleefd.
Plezier stimuleer ik onder meer door kinderen aan te moedigen en uit te dagen, succes te laten ervaren, door te spelen, en afwisselende en actieve werkvormen te creëren met de focus op het samenwerken.  
  

 

juf Renske - leerkracht groep 8 - bouwcoördinator bovenbouw

Sinds 2015 ben ik werkzaam op CBS De Sterrenboog. Als leerkracht laat ik graag zien dat ik er voor de kinderen ben en wil zijn. Om hen te helpen en om hun talenten te ontplooien. Ik vind het belangrijk om te werken met de uitgangspunten van handelingsgericht werken, omdat ieder kind er in de klas toe doet. Wat is nu mooier dan ieder kind op zijn eigen niveau te laten werken. Dat hij/zij de volgende dag terugkomt en nog weet en begrijpt wat hij gisteren heeft geleerd en hier trots op kan zijn.
Momenteel ben ik ook werkzaam als bouwcoördinator. Samen met mijn bovenbouw-collega's zorg dragen voor alle kinderen en een mooie plek creëren waar ieder zich kan ontwikkelen.
Mijn missie: onvoorwaardelijk er zijn voor het kind door het bieden van mogelijkheden; je staat naast het kind om het kind te begeleiden; voor het kind om de klap op te vangen en achter het kind om het te steunen.
 


meester Tim - leerkracht groep 5B

Het is leuk om dingen niet te kunnen,
want dan kan je iets nieuws leren.
 

juf Willeke - leerkracht groep 5A - ICT-er

Mijn naam is Willeke Konijn en ik werk sinds 2023 op de Sterrenboog. 
Van kinds af aan wist ik al wat ik later wilde worden: juf! Ik geniet van het overdragen van kennis en het creëren van een rijke leeromgeving. Maar, ik vind het ook belangrijk dat de klas een veilige plek is voor de kinderen. Een plek waar de kinderen zichzelf kunnen zijn, een plek waar de kinderen mij én elkaar vertrouwen. Met mijn enthousiasme hoop ik de kinderen te prikkelen, uit te dagen en steeds een stapje verder te helpen. 

 

juf Willemijn - leerkracht groep 7A

 

Vanaf 2021 maak ik deel uit van het team van leerkrachten op de Sterrenboog. Ik ben Willemijn Bresser en ik woon in Leersum. 
Op school heb ik het elke dag naar mijn zin, omdat elke dag afwisselend is. Het mooiste aan mijn lokaal zijn de kinderen die het elke dag vullen. Als leerkracht draag ik met mijn onderwijs graag een steentje bij aan een optimale ontwikkeling van uw kind. Daarbij vind ik het belangrijk dat er aangesloten wordt bij de onderwijsbehoeften van uw kind. Als leerkracht vind ik de relatie met een leerling erg waardevol, van daaruit kan een kind zich competent en autonoom verder ontwikkelen in deze maatschappij. Tijdens de lessen pas ik graag verschillende werkvormen toe, waardoor kinderen actief kunnen leren. Daarnaast pas ik graag de zeven gewoonten toe van The Leader in Me in mijn lessen. Zo is er voor de leerlingen een duidelijke structuur en taal in de school die iedereen verstaat en toe kan passen.